Artikel 1: Algemeen, toepasselijkheid voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die zijn/worden aangegaan met JRM Reizen.

JRM Reizen
Mezenhof 98
1742 GM Schagen
Nederland

E-mail: info@jrm-reizen.nl
Telefoon: 085-0655243

KvK: 96212713
IBAN: NL39 RABO 0101 9392 72
BTW: NL004500733B94

Artikel 2: Overeenkomst

    1. Een boeking komt tot stand door aanvaarding van de reiziger van het door JRM Reizen gedane aanbod. De aanvaarding door de reiziger geschiedt doorgaans via elektronische weg (via akkoord van het gedane aanbod via het door aanbieder gebruikte systeem) maar kan ook schriftelijk, per e-mail of per whatsapp plaatsvinden.
    2. De reiziger dient bij het maken van de boeking de juiste gegevens, zoals door JRM Reizen aangegeven, op te geven. JRM Reizen is niet aansprakelijk voor schade of kosten voor de reiziger, van welke aard dan ook, doordat JRM Reizen de boeking heeft uitgevoerd op basis van onjuiste en/of onvolledige door de reiziger verstrekte gegevens.
    3. Na totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de reiziger schriftelijk per e-mail een factuur, welke tevens geldt als boekingsoverzicht. De reiziger dient dit overzicht te controleren. Indien de gegevens in het overzicht niet correct zijn, dient de reiziger per omgaande doch uiterlijk binnen 24 uur contact op te nemen met JRM Reizen. JRM Reizen zal rectificeren wat mogelijk is en behoudt zich het recht voor noodzakelijk te maken kosten door te rekenen aan de reiziger.
    4. De boeking wordt gemaakt onder het voorbehoud van beschikbaarheid van de diverse onderdelen van de boeking. In dit kader behoudt JRM Reizen zich het recht voor om de boeking tot maximaal drie werkdagen na ontvangst van de reissom te annuleren, in welk geval JRM Reizen de betaalde reissom binnen 30 dagen na betaling zal terugstorten.
    5. Kennelijke fouten en vergissingen in de door of namens JRM Reizen en haar leveranciers verstrekte informatie of in de overeenkomst binden JRM Reizen niet. JRM Reizen aanvaardt daarvoor geen aansprakelijkheid. Ook behoudt JRM Reizen zich het recht voor om zich te beroepen op kennelijke fouten in aanbiedingen en op grond hiervan gedane boekingen te annuleren.

Artikel 3: Betaling

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt JRM Reizen gebruik van

VZR Garant. U kunt dit controleren via de VZR Garant deelnemerspagina (https://vzr-ga- rant.nl/deelnemers). Alle informatie over VZR Garant vindt u op www.vzr-garant.nl.

Bij elk (reis)aanbod van JRM Reizen wordt duidelijk vermeld of de garantie van VZR Garant van toepassing is. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaar- den van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van VZR Garant (www.vzr-garant.nl/downloads).

De betalingstermijn is een fatale termijn. Bij niet tijdige betaling treedt het verzuim automatisch in zonder enige nadere ingebrekestelling is vereist. De verschuldigde reissom zal worden vermeerderd met 2,5% rente alsmede met eventueel door JRM Reizen te maken kosten in verband met het verzuim (bijvoorbeeld incassokosten).

Artikel 4: Wijzigingen

    1. Het risico voor het daadwerkelijk kunnen deelnemen op grond van de boeking ligt volledig bij de reiziger. Indien de reiziger onverhoopt verhinderd is, is JRM Reizen niet gehouden tot het omruilen van de boeking voor een andere noch is JRM Reizen in dat geval aansprakelijk voor enige schade of te maken kosten door de reiziger.
    2. Indien de niet-deelname te wijten is aan een oorzaak die buiten de macht van de reiziger ligt zoals een vertraging/annuleren van de vlucht, door annulering/verplaatsing van de wed- strijd, of door een wijziging van de wedstrijdtijden waarvan de deelnemer niet tijdig op de hoogte had kunnen zijn, zal JRM Reizen zoeken naar een alternatief voor de wedstrijd. Voorgaande is te zien als een inspanningsverbintenis van JRM Reizen en niet als een resultaatsverbintenis. De oorspronkelijke reissom blijft evenwel verschuldigd en eventuele hiermee gemoeide meerkosten komen voor rekening van de reiziger.

Artikel 5: Indeplaatsstelling

    1. Indien de reiziger verhinderd is om aan de reis deel te nemen, kan een derde in de plaats worden gesteld onder de in lid 2 vermelde voorwaarden.
    2. De voorwaarden voor indeplaatsstelling zijn:
  1. de ander voldoet aan alle aan de reis/wedstrijd verbonden voorwaarden
  2. het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten voor indeplaatsstelling nog kunnen worden verricht
  3. de voorwaarden van de leverancier(s) van JRM Reizen verzetten zich niet tegen de inde- plaatsstelling
  4. de eventuele kosten die met de indeplaatsstelling gepaard gaan, dienen tijdig en volledig door de reiziger/de ander te worden voldaan.

Artikel 6: Annulering

Ondanks annulering van de boeking door de reiziger blijft de reissom volledig verschuldigd. Indien het voor JRM Reizen echter mogelijk is om bij haar leveranciers de geboekte onderde- len te annuleren zonder dat JRM Reizen de prijs verschuldigd blijft of daarvoor kosten moet maken, dan zal JRM Reizen de reissom voor zover mogelijk restitueren, onder aftrek van de kosten die JRM Reizen heeft moeten maken. Restitutie van het deel van de reissom dat zit op de vlucht, is bij annulering nimmer mogelijk. Vanaf vijf dagen voor vertrek bestaat nooit enig recht op restitutie van (onderdelen van) de reissom.

Artikel 7: Reisinformatie en reisdocumenten

    1. In de week van vertrek ontvangt de reiziger de benodigde reisinformatie en documenten.
      Voetbalkaarten worden in de regel 1-4 dagen voor de wedstrijd apart geleverd. Een enkele keer gebeurt dit zelfs pas op de wedstrijddag zelf.
      Indien de reisinformatie niet uiterlijk 2 dagen voor vertrek ontvangen is, dient de reiziger onmiddellijk contact op te nemen met JRM Reizen.
    2. De reiziger dient de door JRM Reizen verstrekte reisinformatie direct na ontvangst zorgvuldig te controleren op eventuele fouten. Indien de reisinformatie niet correct is, dient u per omgaande contact op te nemen met JRM Reizen. JRM Reizen is niet aansprakelijk voor schade of kosten indien naderhand blijkt dat de reisinformatie niet correct is. Kosten die gepaard gaan met een aanpassing van de reisinformatie wegens opgave van onjuiste of onvolledige gegevens komen voor rekening van de reiziger.
    3. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het in het bezit hebben of verkrijgen van de juiste en geldige grens- en reisdocumenten zoals een geldig paspoort/identiteitsbewijs, visa, ETA (Groot-Brittannië), ESTA (Verenigde Staten), vaccinaties, en eventuele documenten op gezondheidsgebied. JRM Reizen is niet aansprakelijk voor schade of kosten indien de reiziger niet beschikt over juiste en geldige grens- en reisdocumenten.

Artikel 8: Kaarten voor evenementen

    1. JRM Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld als u de toegang tot een evenement wordt ontzegd, behalve voor zover de weigering te wijten is aan opzettelijk aantoonbaar gemaakte fouten door JRM Reizen
    2. U bezoekt een evenement op eigen risico. JRM Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die u lijdt tijdens het reizen van of naar het evenement of het bijwonen van een dergelijk evenement
    3. U bent als enige verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste data, starttijden van evenementen en het ophalen van details van de tickets.
    4. U krijgt geen vervangende tickets in het geval van verloren, gestolen of beschadigde tickets.
    5. JRM Reizen is niet verantwoordelijk of aansprakelijk als de klant geen toegang kan krijgen tot het evenement en/of als het evenement wordt geannuleerd of uitgesteld om redenen buiten de macht van het bedrijf, zoals ongunstige weersomstandigheden, stakingen, onlusten, oorlogen, beslissingen van bevoegde autoriteiten, verplaatsing van wedstrijden door voetbalbonden (al dan niet of de wedstrijd op moment van boeken een definitieve wedstrijddatum heeft) en/ of externe omstandigheden en/of de organisatoren etcetera. JRM Reizen is niet verplicht tot enige schadevergoeding in geval van overmacht.
    6. Bij het verplaatsen van een wedstrijd blijven reeds gekochte voetbalkaarten geldig op de nieuw vastgestelde datum.
    7. Wanneer een wedstrijd wordt verplaatst naar een datum en/of tijdstip buiten de reeds geboekte reisperiode, is JRM Reizen niet tot enige schadevergoeding verplicht.
    8. Wanneer een wedstrijd wordt verplaatst naar een datum en/of tijdstip buiten de reeds geboekte reisperiode, zal JRM Reizen tegen aantoonbare kostprijs en op verzoek van en met akkoord van reizigers, een omboeking van de reeds geboekte reis aanbieden en bij akkoord verzorgen. De kosten hiervoor zijn volledig voor de reiziger.
    9. U bent als enige verantwoordelijk voor het naleven van de regels, voorschriften, beleid en een gedragscode die zijn opgesteld door de lokale autoriteiten en/of organisatoren van evenementen. JRM Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die u kunt oplopen als u de toegang wordt geweigerd of van het evenement wordt verwijderd door de lokale autoriteiten of de organisatoren.

Artikel 9: Aansprakelijkheid en overmacht

    1. De reiziger dient alle instructies, aanwijzingen en algemene voorwaarden van JRM Reizen en de door haar ingeschakelde hulppersonen en leveranciers na te leven.
    2. JRM Reizen is alleen aansprakelijk voor een toerekenbare tekortkoming na daartoe schriftelijk in gebreke te zijn gesteld en JRM Reizen haar verzuim heeft gezuiverd.
    3. De aansprakelijkheid van JRM Reizen is te allen tijde beperkt tot ten hoogste eenmaal de reissom.
    4. De voetbalkaarten betreffen kaarten voor het thuisvak van de club van bestemming. Het is derhalve niet toegestaan om clubkleding van de tegenpartij te dragen tijdens de wedstrijd. JRM Reizen draagt geen aansprakelijkheid voor de consequenties van het niet voldoen aan dit voorschrift.
    5. JRM Reizen is niet aansprakelijk voor het missen van een vlucht vanwege personeelstekorten, extreme drukte, personeelsstakingen, wilde stakingen, ingelast werkoverleg en andere vormen van overmacht, wat het uitvoeren van de operatie belemmert. JRM Reizen heeft een aantoonbare inspanningsplicht de reizigers in deze uitzonderlijke situaties te assisteren.

Artikel 10: Klachten

    1. Ondanks de zorgvuldige inspanningen van JRM Reizen voor het aanbieden van een boe- king die naar tevredenheid verloopt, kunnen zich toch problemen voordoen. Indien de reiziger op enig moment onverhoopt een klacht heeft of zich een probleem voordoet, dient de reiziger hiervan schriftelijk melding te maken, hetzij per aangetekende brief, hetzij per e-mail aan JRM Reizen. Deze melding dient ertoe JRM Reizen in staat te stellen om het probleem te ver- helpen.
    2. Alleen op bovenstaande wijze gemelde klachten kunnen in behandeling worden genomen. Indien een, tijdig gemelde, klacht niet naar wens wordt opgelost dient de reiziger deze binnen 30 dagen na terugkomst per e-mail (info@jrm-reizen.nl) bij JRM Reizen in te dienen, bij gebreke waarvan de klacht niet meer in behandeling zal worden genomen en eventuele rechten vervallen. Op een tijdig ingediende klacht zal JRM Reizen binnen een termijn van maximaal 10 werkdagen per e-mail of brief reageren.

Artikel 11: Cadeaubonnen en kortingsflyers

        1. Gewonnen cadeaubon:

      wanneer u een cadeaubon heeft gewonnen met een evenement / bij een prijsvraag waarbij JRM Reizen kosteloos een cadeaubon beschikbaar stelt, mag u maximaal één cadeaubon/kortingsflyer per boeking gebruiken.

      1.1 Geldigheid gewonnen cadeaubon / gekregen kortingsflyer
      een gewonnen cadeaubon / gekregen kortingsflyer is onbeperkt geldig zolang JRM Reizen bestaat, tenzij anders vermeld op de cadeaubon / kortingsflyer.

      1.2 Gebruiksvoorwaarden gewonnen cadeaubon / gekregen kortingsflyer
      een gewonnen cadeaubon / gekregen kortingsflyer mag u enkel gebruiken bij een boeking van een volledig reisarrangement, volledig te boeken bij JRM Reizen, tenzij anders aangegeven door JRM Reizen.
      Een gewonnen cadeaubon / gekregen kortingsflyer is niet om te wisselen voor geld.

      1.3 Actietarieven
      een cadeaubon/kortingsflyer is niet geldig voor reizen welke voor een actietarief worden aan- geboden. Deze actietarieven kunt u vinden op de Facebookpagina, Instagrampagina, LinkedINpagina en X-account (voorheen Twitter) van JRM Reizen.

      1.4 Podcastacties
      een cadeaubon/kortingsflyer is niet geldig voor reizen en acties welke voor een actietarief worden aangeboden in de podcast ‘PODje voetbal met JRM Reizen’.

      1.5 Saldo garantieregeling / gewonnen cadeaubonnen / gekregen kortingsflyers
      een openstaand saldo van de garantieregeling is niet te combineren met een gewonnen cadeaubon en/of gekregen kortingsflyer.

      1.6 Inhoud volledig reisarrangement
      Een volledig reisarrangement bestaat uit:

      • minimaal twee personen
      • vervoer (trein / bus / vliegtuig / boot)
      • tenminste één hotelovernachting
      • wedstrijdkaarten voor de voetbalwedstrijd

      1.7 Gebruik cadeaubon / kortingsflyer
      de reiziger is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de cadeaubon / kortingsflyer. Bij het doen van een offerte-aanvraag dient de reiziger aan te geven dat er sprake is van een cadeaubon of kortingsflyer welke gebruikt wordt voor de offerte. Alleen dan kan de juiste offerte worden aangeboden, waarbij de waarde van de cadeaubon / kortingsflyer expliciet op de offerte wordt benoemd en van het offertebedrag wordt afgehaald.

Artikel 12: Pandemie

    1. Inreisvereisten bestemming
      U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het naleven van de inreisvereisten van uw be- stemming. Alle informatie vindt u hierover op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/ reisadviezen.
    1. Inreisvereisten Nederland
      U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het naleven van de inreisvereisten voor uw reis naar Nederland. Alle informatie vindt u hierover op: https://reizentijdenscorona.rijks- overheid.nl/nl/bestemming.
    1. Positieve test voor vertrek naar het buitenland
      Wanneer het een eis is om een negatieve test te overhandigen voor u vertrekt naar uw be- stemming, en uw test is positief, zal JRM Reizen alles binnen haar mogelijkheden doen om uw reis om te boeken. Meerkosten zijn te allen tijde voor u.
    1. Positieve test voor vertrek naar Nederland

Wanneer het een eis is om een negatieve test te overhandigen voor u vertrekt naar Nederland, en uw test is positief, zal JRM Reizen u assisteren met het boeken van een quarantainehotel en uw vlucht omboeken. Meerkosten zijn te allen tijde voor u.

Artikel 13: Toepasselijk recht
Deze overeenkomst is onderworpen aan Nederlands recht.